Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

BMW i samarbete med Barncancerfonden

Publicerad: 18 September 2014, 14:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

För varje person som provkör en bil skänker BMW 100 kronor till Barncancerfonden.


Ämnen i artikeln:

BMW

Samarbetet mellan biltillverkaren BMW och Barncancerfonden inleddes förra året i och med konceptet "Provkörning som gör skillnad". Pengarna som kampanjen samlade in räckte till 3 615 forskningstimmar, enligt BMW själva.

Nu är det dags igen. Under två månader kommer BMW att skänka 100 kronor per provkörning till organisationen. Marknadsföringen under perioden är också dedikerad till kampanjen och till att sprida budskapet om barncancer.

– Samarbetet med BMW är en möjlighet att jobba tillsammans med ett väldigt starkt varumärke som hjälper oss att komma i kontakt med fler människor. Det ger oss intäkter som hjälper oss att driva barncancerforskningen framåt, säger Per Leander, verksamhetschef på Barncancerfonden, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Lowe Brindfors.

Arbetsgrupp

Lowe Brindfors

Projektledare: Magnus Wretblad

Copy: Per Sundin

AD: Kalle dos Santos

Grafisk form, original: Richard Grönlund, Markus Hallgren

Producent: Pia Stenberg

Produktionsledare: Carola Brorsson Michailoff, Maja Björklén

 

BMW

Marknadschef BMW Sverige: Tina Jarlerud

Reklam- och mediakoordinator: Catharina Lind af Hageby

Market analyst: Oscar Engwall

 

Cloud Nine

Vincent Salzedo (Projektledare)

Joakim Holmqvist (Creative Director)

Fredrik Näslund (Gränssnittsutvecklare)

Hampus Holmström (Systemutvecklare)

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BMW

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.