Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Blockets nya satsning – Begagnatutmaningen

Blocket vill bryta konsumtionsmönster genom kampanj av Jung och Dareville.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Oktober 2014, 12:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:26

Ämnen i artikeln:

JungBlocket

I dag torsdag lanserar Blocket kampanjsajten Begagnatutmaningen, med ambitionen att få folk att under en begränsad tid inte köpa nytt. Kampanjen har tagits fram med bolagets pr-byrå Jung Relations. Digitalbyrån Dareville har producerat sidan.

– Man brukar säga att det tar 21 dagar att bryta en vana och utmaningen handlar om att man under tre veckors tid ser till att låna, byta, få saker istället för att köpa nytt, säger Annette Karlberg, presschef på Blocket till Dagens Media.

Poddduon Johanna Swanberg och Cecilia Blankens, samt programledaren Josefin Crafoord är med och syns i kampanjen.

– I tre veckor kommer vi att pusha sajten. Men eftersom man kan anta på utmaningen upp närsomhelst under tiden kommer sidan att finnas kvar året ut, säger Karlberg.

Begagnatutmaningen är en del i ett större initiativ där Blocket lyfter fram miljönyttan med begagnathandel. Bland annat genom reklamfilmen som visas nedan, som fortfarande går på TV4.

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/GzMCNGbEyBQ?list=PL0Lt_6wL8Fc1znO3bdOjmjpuPtGOMmvi2" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ämnen i artikeln:

JungBlocket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.