Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Blåkläder sponsrar In Flames roddare

Publicerad: 27 Augusti 2015, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

Blåkläder sponsrar death metal-bandet In Flames scenarbetare.


Klädföretaget Blåkläder, som säljer arbetskläder, inleder ett samarbete med Göteborgs-bandet In Flames. Men det är inte death metal-bandet själva som ska bära Blåkläders arbetskläder – det är bandets scenarbetare.

– Vi vill vara autentiska. Vi ville inte göra ett traditionellt samarbete där man bara rider på varandras varumärke. Det ska vara genuint. De som står bakom scenen jobbar tio timmar innan bandet går upp och kör 45 minuter. Svetten rinner på dem, sen städar de undan. De har nytta av våra kläder, därför var det naturligt. Vi vill hylla dem och visa hur det ser ut bakom scenen, säger Kalle Larsson, marknadschef på Blåkläder, till Dagens Media.

Bakgrunden till sponsringen är att In Flames målgrupp passar Blåkläders.

– Vår målgrupp lyssnar på In Flames. De är svenska men internationella vilket passar oss eftersom vi har 14 dotterbolag och är verksamma på 18 marknader. Vår målgrupp är den klassiska mannen och kvinnan som lyssnar på hårdrock och gillar fart och fläkt.

Sponsringen kommer också att tas ut genom content marketing, där Blåkläder ska skildra livet backstage och visa "vilka de riktiga hjältarna är".

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.