Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Betsafe hejar på både PSG och Malmö FF i ny kampanj

Publicerad: 25 November 2015, 13:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:19

CP+B och Betsafe visar upp två sidor av känslokonflikten i Malmö under Champions League.


Ämnen i artikeln:

Champions LeagueBetsafe

Som ett led i Betsafes nya kommunikationskoncept som de kallar No Bullshit Betting, släpps nya annonser inför matchen mellan Zlatan Ibrahimovics PSG och Malmö FF som sänds ikväll i TV3.

Två helsidesannonser, en för varje lag visas under dagen upp på Metro. Förutom färgerna ser annonserna identiska ut. De skiljer sig dock åt i uppmaningen att spela med hjärta – Malmö-annonsen, eller med hjärna – PSG-annonsen.

Annonserna avslutas med ett erbjudande om att eventuella förlorare får igen sina insatser.

– De flesta Malmösupportrar vet nog inom sig att PSG kommer att segra, men i och med vårt erbjudande så kan de unna sig att följa sitt hjärta och spela på det lag de vill ska vinna, säger Alexander Zachrisson, marknadskoordinator på Betsafe i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi vill vara ärliga och kommunicera att hur Malmöpubliken än tänker eller känner, så är ju självklart huvudsaken för oss på Betsafe att de bryr sig. Och att de bryr sig tillräckligt för att lägga ett bet. 

Betsafe kommer även vara på plats på Lilla Torg och erbjuda matchhalsdukar, som precis som annonserna har två sidor. Kampanjen är framtagen av CP+B.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Champions LeagueBetsafe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev