Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Bauhaus sponsrar BP-kidsen

Publicerad: 7 April 2010, 03:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Byggvaruhuset stödjer klubbens ungdomsverksamhet.


Avtalet mellan Bauhaus och IF Brommapojkarna kommer att löpa under två år. Bauhaus logotyp kommer att finnas på matchdräkter och synas vid Brommapojkarnas evenemang och aktiviteter, med undantag för Allsvenskan.

– Bauhaus tror på ungdomsidrott och med Brommapojkarnas hemvist i Västerort precis som ett av våra största varuhus i Sverige, känns kopplingen helt rätt, säger Eric Lundberg, marknadschef för Bauhaus Sverige, i ett pressmeddelande.

Christer Hellqvist, marknadschef Brommapojkarna ,hoppas på ett långt samarbete mellan parterna.

– Vi ser positivt på ungdomssponsringen och vårt samarbete med Bauhaus och hoppas att vi efter två år kan fortsätta samarbetet. Ungdomssatsningar är ganska vanligt inom fotbollen, säger han till Dagensmedia.se.

– Vi är måna om att ständigt utveckla vår verksamhet och utnyttja vår bredd. Samarbetet kommer samtidigt att generera en god image för Bauhaus bland föräldrar vars barn spelar för Brommapojkarna, fortsätter Christer Hellqvist.

Vad kommer samarbetet innebära mer konkret för klubben?

– Det kan jag inte svara på i nuläget. Bara att det kommer finnas större resurser för att utbilda och ta hand om våra 670 ledare. De behövs eftersom vi är en stor organisation, säger Christer Hellqvist.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.