ATG vill skapa italiensk stämning på travet

ATG återupprepar förra årets event Sommartravet. Målet för året är en folkfest där läktarna är klädda i grönt.

Förra året drog Sommartravet 67 000 personer under sina sex dagar och ATG nominerades tillsammans med S&B i Gyllene Hjulet som ”Årets rättighetsinnehavare”. I år är målen inte lägre ställda.

– Vi vill förstärka gemenskapen på läktaren i år, själva folkfesten, säger Malin Silfverberg, projektledare på ATG.

Det ska göras med ett veritabelt tifo á la italienska Serie A, där ambitionen är att klä läktarna i grönt. De första 200 som kommer till travbanan klädda i grönt får gratis inträde. Under de aktuella dagarna ska ATG också gömma 300 gröna minihäster på stan, som också ger gratis inträde. Hästarna är försedda med nummer och om upphittaren registrerar sitt fynd kan denne också vinna olika priser.

ATG har i år också tagit in två nya sponsorer, Telia och Ahlsell.

– De flesta av sponsorerna kommer i år också att vara med oss ute på banorna och göra egna aktiviteter.

Andra stora sponsorer till Sommartravet som också var med förra året är Best Western Hotells, Securitas, Sportbladet och Birka Cruises.

S&B står bakom eventet också i år.

Henrik Widell

Publicerad 2011-06-29 08.51Uppdaterad 2015-12-06 15.06

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: