Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Årets expo går till Oatly

INHOUSEGALAN. Smakprov utdelat av 90-plussare ger vinst i Inhouse-galan.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Oktober 2017, 19:32
Uppdaterad: 05 Oktober 2017, 20:19

Ämnen i artikeln:

InhouseOatly

Bild 1/2  Oatly tar emot ännu ett pris på scen. Foto: Henrik Johansson

För att marknadsföra sin nya produkt "Gammaldags hafvredryck" lät Oatly två äldre damer – Märtha 96 år och Tency 90 år – bjuda på smakprov i butiker. Därför vinner Oatly pris i kategorin Bästa expo.

Motivering:

"Bästa expo. Smaka på det. Det låter stort. Storslaget. Det låter som något man behöver plöja ner en hel del pengar i för att vinna. Men man kan också sätta två små härliga tanter i gungstolar, mitt i en butik, och låta dem bjuda på gammeldags hafvredryck. Det var ju ändå – eventuellt – så man gjorde förr i tiden".

Vinner: Oatly/Gammeldags hafvredryck Silver: Telia/Digitala hemmet Brons: Metro/Metro music cage

Ämnen i artikeln:

InhouseOatly

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.