Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Almedalsdrinken slår rosé

Publicerad: 3 Juli 2012, 05:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:17

Igår var det Miljöpartiets dag i Almedalen. Åsa Romsons glasögon och Folkrörelser mot drogers #almedalsdrink blev snackisar i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenPolitikerveckan

Enligt Almedalsindex, framtaget av Pronto Communication, har #almedalen hittills fått 32 500 omnämnanden på Twitter.

Miljöpartiet fick totalt 1425 träffar i sociala medier under gårdagen. Allra mest blev det på Twitter med 1305 omnämnanden. Miljöpartiets språkrör Åsa Romson omnämndes totalt 727 gånger.

– Miljöpartiets språkrör Åsa Romson har även hon gjort avtryck genom att mitt i sitt tal lämna över sina glasögon till dagens talare, Fredrik Reinfeldt. Detta för att han ska få se Sveriges barn med hennes ögon, säger Benjamin Palmqvist konsult på Pronto.

Den alkoholfria Almedalsdrinken, som lanserats av Folkrörelser mot droger, omnämndes igår i ungefär 100 tweets, vilket kan jämföras med taggen rosé som tillsammans med taggen #almedalen bara fick sju tweets under gårdagen.

Almedalsindex följer vad som händer i sociala medier under Politikerveckan i Almedalen. Mätningen omfattar Twitter, Facebook, bloggar och Youtube.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AlmedalenPolitikerveckan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.