Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Alla vinnarna i Gyllene Hjulet

Publicerad: 27 Mars 2015, 05:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

Lidingöloppets tunnellopp genom Norra länken blev Årets event när sponsrings- och eventtävlingen Gyllene Hjulet avgjordes på torsdagskvällen. Här är alla vinnarna.


Ämnen i artikeln:

Gyllene Hjulet

Årets bästa sponsring stod enligt juryn Tele2 för med sin sponsring av Tele2 Arena – "En arena i värdsklass", tillsammans med Story design studio,PS Communication, Kurppa Hosk, North Kingdom, HiQ, Spotlight PR & Karlsson Svensson .

Tävlingens mest nominerade byrå Passion Lab, med sju nominerinar, fick gå hem med ett Gyllene Hjul. Byråns hbtq-samarbete med hockeyklubben Kiruna IF utsågs till Årets nytänkande.

För Scandic, som var den annonsör som hade störst vinstchans inför galan med sitt mobila hotellrum Scandic To Go, blev det inte ett enda Gyllene Hjul.

Årets mest kreativa lösning stod Knut Kommunikation och Comviq för med Comviqs Partykasse. Nya kategorin Årets långsiktiga vanns av Minnesota och Atea för Ateas landslagsläger för medarbetarna.

Årets endorsement var Cloettas samarbete med Sean Banan.

Bästa B2B-eventet enligt Gyllene Hjulets jury av SSAB:s Swedish Steel Prize, genomfört i samarbete med Le Pacte och Confetti. Det innebär att det inte blev något Gyllene Hjul för Dagens Medias DJ-battle.

Här är samtliga vinnare i Gyllene Hjulet 2015:

ÅRETS DIGITALA

Intels Kitchen – Onemotion IMC & Intel

ÅRETS INTERNA EVENT

Lindex 60 – Relevent Communication AB & Lindex AB

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING

Comviqs Partykasse – Knut Kommunikation & Comviq

ÅRETS NYTÄNKANDE

Kiruna IF – Passion Lab & Kiruna IF

ÅRETS EVENT B2C

Stockholm Tunnel Run – Lidingo?loppet

ÅRETS EVENT B2B

Swedish Steel Prize 2014 – Le Pacte, SSAB & Confetti

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE

Tough Viking – Tough Viking AB & Le Pacte

ÅRETS BÄSTA SPONSRING

En Arena i världsklass – Tele2 Sverige AB, Story design studio,PS Communication, Kurppa Hosk, North Kingdom, HiQ, Spotlight PR & Karlsson Svensson

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG

Trygg-Hansa – Babybojen – PS Communication & Prime

ÅRETS HANTVERK

Aktiva Events aktivering för Tallink Silja på Tunnel Run Aktiva Event Sverige AB & Tallink Silja

ÅRETS LÅNGSIKTIGA

Atea Landslagsläger – Minnesota Communication AB & Atea Sverige AB

ÅRETS INTERNATIONELLA

PanasonicView – Isobar, Panasonic, Vizeum & PS Communication

ÅRETS ENDORSEMENT

Polly Goes Bananas med Sean Banan – Cloetta, Ola Lindholm Kommunikation, Sean Banan & Action Film

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gyllene Hjulet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.