Få hela storyn
Starta din prenumeration
Event/sponsring
Publicerad: 6 oktober 2017, 09:05
Uppdaterad: 6 oktober 2017, 09:13
Bild 1/15 ATG:s team på plats: Charlotta Lithman,Maria Ideström, Sten Andersen, marknadschef på ATG, Anna Lindskog, Angelica Christiernin, Peter Reinholdsson, Anna Engström och hästen Vinnie. Foto: Henrik Gustavsson
INHOUSEGALAN. Mingel, prisutdelning och hästen Vinnie – se alla bilder från gårkvällens Inhousegala på Berns.
Igår prisades den reklam som produceras internt på Sveriges marknads- och inhouseavdelningar under Inhousegalan på Berns i Stockholm.
Priset för Årets kampanj gick till Sony Music för bandets Kents uppmärksammade avskedsturné, medan Oatly var de enda som gick hem med två förstapriser: Bästa DR och bästa Expo.
Kvällens finaste pris – Årets inhouseavdelning – gick till spelbolaget King, som även hade med sig den absolut största skaran medarbetare till galan.
– Det här är ett oerhört fint erkännande att få, sade Fredrik Östergren, senior director på King, till Dagens Media efter prisutdelningen.
ATG hade med sig en välkänd figur – ingen mindre än hästen Vinnie. Han fick dock stanna utanför Berns dörrar och åkte hem efter att ha hälsat på gästerna.
BÄSTA TRYCKSAK:
Vinnare: Vindelns Folkhögskola/KurskatalogenSilver: Apoteket/MagbokenBrons: Ving/Vingsvärld
BÄSTA DIGITALA AKTIVERING:
Vinnare: Cancerfonden/BröstskolanSilver: Metro/MisslyckandepoddenBrons: Ica/Shake that taco
BÄSTA DR:
Vinnare: Oatly/OatfinderSilver: Ica/All kärlek är braBrons: AB Sappa/Black Friday
BÄSTA EXPO:
Vinner: Oatly/Gammeldags hafvredryckSilver: Telia/Digitala hemmetBrons: Metro/Metro music cage
ÅRETS ROOKIE:
Lenore Johansson på Telge
BÄSTA KAMPANJ:
Vinnare: Sony Music/KentSilver: Oatly/Gammeldags kampanjBrons: King/Bubble Witch Saga 3
ÅRETS INHOUSEAVDELNING:
King