Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Aftonbladet och Opel gör Mello-tv

Publicerad: 23 januari 2014, 14:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

I ett nytt samarbete med Opel livesänder Aftonbladet schlagerprogram – från en bil.


Ämnen i artikeln:

OpelAftonbladet

Det nya programmet har döpts till "Schlagerresan" och i det får tittarna följa programledarna Torbjörn Eks och Helena Trus på en bilresa mellan festivalstäderna.

– Nu flyttar vi fram positionerna dramatiskt för livesänd tv. Schlagerresan blir vår mest avancerade satsning någonsin, säger Aftonbladets nöjeschef Tobias W Lindner i ett pressmeddelande.

"Schlagerresan" har premiär den 28 januari klockan 09:00 då Torbjörn Ek och Helena Trus styr kosan mot Malmö och den första deltävlingen.

Förutom livesändningarna kommer varje dag att sammanfattas i ett 30 minuter långt program som läggs upp på Aftonbladets sajt dagen efter.

Totalt räknar tidningen med att det blir 70 timmar tv av "Schlagerresan", som alltså är ett samarbete mellan Aftonbladet och Opel.

Programmet kommer också att innehålla en tävling där en privatperson kan vinna schlagerbilen.

– Kopplingen mellan Schlagerresan och vår nya Opel Insignia är perfekt. Med infotainsystemet Intellilink kan man vara uppkopplad och ha tillgång till sina mobila tjänster även i bilen och det ger bilen en naturlig roll i Aftonbladets resa runt Sverige, säger Opel Sveriges kommunikationschef Pia Brunn i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

OpelAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev