Event/sponsring
Aftonbladet in i 100-wattaren
Publicerad: 9 augusti 2010, 07:44
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43
Aftonbladet blir ny huvudsponsor av 100-wattaren.
Avtalet löper över tre år. Hur mycket pengar som Aftonbladet går in med vill inte försäljningsdirektören Anders Berglund avslöja.
– Vi gör en hel del aktiviteter gentemot våra kunder under ett år och vill också stötta några saker som sker på marknaden. 100-wattaren anordnas ju bland annat av Sveriges Annonsörer, vilkas medlemmar i slutändan är våra kunder. Det är helt rätt målgrupp för oss, säger Anders Berglund.
Exakt hur sponsorskapet ska aktiveras är ännu inte riktigt bestämt.
– Vi kommer garanterat att synas och höras rejält på plats under dagen, men vi kommer också att ha en rad aktiviteter kopplat till 100-wattaren under hösten.
Tidigare var Google huvudsponsor.
100-wattaren avgörs den 9 december.