Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

AEG och Hammarby i utökat samarbete

Publicerad: 22 Februari 2011, 09:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Ska bygga en starkare marknadsavdelning för att stärka sponsringsaffären.


Ämnen i artikeln:

Hammarby

Den amerikanska nöjes- och sportkoncernen AEG är sedan tidigare delägare i Hammarby Fotboll men nu inleds ett djupare samarbete mellan parterna. I ett ekonomiskt samarbete ska AEG, genom Stockholm Globe Arena, stärka upp Hammarbys säljorganisation.

-  Mitt uppdrag i styrelsen är att tillsammans med Hammarby ta fram strategier som fokuserar på frågor som är viktiga för klubbens ekonomi. En långsiktig ekonomisk trygghet är en förutsättning för att Hammarby ska kunna lägga ännu mer fokus på att utveckla laget och ta sig upp i Allsvenskan igen, säger Ninna Engberg, vd Stockholm Globe Arenas och styrelseledamot i Hammarby Fotboll, i ett pressmeddelande.

Kent Hertzell, Hammarby IF:s ordförande, säger till dagensmedia.se:

– Rent konkret innebär samarbetet att vi drar nytta av deras kompetens inom marknad och försäljning. De ska bland annat jobba med nyförsäljning och event. Det är områden som de är proffs på, säger

Han är noga med att påpeka att Hammarby inte släpper hela marknadsavdelningen ifrån sig.

– Vi har ju fortfarande vår egen personal där, det är mer som att vi går framåt tillsammans, i armkrok. Vårt fokus är att spela bra fotboll, även om man kanske inte kan tro det nu när vi ligger i Superettan, och med AEG kan vi utveckla marknadsbiten på ett bättre sätt.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Hammarby

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.