Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Activision handlar eventbyrå

Publicerad: 18 Augusti 2009, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:18

Skriver avtal med Fieldwork.


Datorspelsjätten Activision Blizzard, som bildades då Activision och Vivendi fusionerades, fortsätter att handla byråer. Strax före sommaren bytte bolaget ut Starcom mot Mediedge CIA.

Nu är en eventbyråupphandling för den svenska marknaden klar - och valet föll på Fieldwork.

I uppdraget ingår att skapa aktiviter kring fyra nya spel samt en nordisk turné med runt 100 stopp för att marknadsföra titarna  Hero 5, Band Hero, DJ Hero och det nya bilspelet Blur, enligt ett pressmeddelande.

– Fieldwork har visat ett stort engagemang, kreativ höjd, förståelse för våra varumärken och kännedom om målgruppen,  säger John Häll, marknadschef på Activision i pressmeddelandet.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.