Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

100-wattaren blir kvällsfest – igen

Efter två år som dagsarrangemang blir 100-wattaren återigen en kvällsfest.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Augusti 2017, 11:58
Uppdaterad: 25 Augusti 2017, 11:56

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer100-wattaren

Bild 1/2  

Den 14 november avgörs årets upplaga av 100-wattaren, som har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990.

Och i år blir arrangemanget återigen en kvällsfest – efter två år som dagsfest. Dessutom återvänder man till Stadshuset i Stockholm.

– Vi vill inte köra samma sak år efter år. Det gick bra att ha 100-wattaren på dagen och de flesta tyckte att det var kul och vågat, men nu kände vi att vi vill ändra igen, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer, och fortsätter:

– Dessutom skruvade vi Stora Annonsördagen så långt vi bara kunde i år när vi gjorde om konceptet helt till Ad Day. Därför kände vi också att vi kunde vara konservativa på en punkt.

Men 100-wattaren är så klart inte det enda som Sveriges Annonsörer har på agendan under hösten. En av de viktigare frågorna för organisationen att driva är transparensfrågan.

Enligt Anders Ericson beror det på att medierna blivit allt mer ovilliga att låta sig mätas av tredje part.

– Många har ju redan lämnat TS, man lämnar Kia och ryktas om medier som kommer att lämna Orvesto. Det blir svårt för våra medlemmar att lita på medierna när de inte har tredjepartsdata och det är svårt att avgöra hur trovärdiga deras egna mätningar är. Det vill vi skapa ännu mer debatt och diskussion kring.

Läs mer om vad som händer i höst hos Sveriges Annonsörer och fyra andra branschorganisationer i Dagens Media nummer 14, 2017.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.