Direktmarknadsföring
Wunderman plockar hem SAS
Publicerad: 19 augusti 2010, 05:53
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42
Wunderman får ansvaret för hela Norden och Baltikum.
HW
Henrik Widell
Wunderman i Sverige bildar tillsammans med sina kolleger i Danmark ett nordiskt team för att hantera dm-uppdraget för det nya storkontot.
Wundermans svenska vd, Victoria Selhammer, är glad och nöjd och säger att byrån fick uppdraget av flera olika anledningar:
– Vi är ett stort internationellt nätverk, med kompetens inom alla crm-områden. Vi ska hjälpa SAS att integrera sin crm-kommunikation och få den mer enhetlig på alla marknader.
SAS har det tufft ekonomiskt just nu. Hur kan ni hjälpa?
– Wunderman har visat på andra globala kunder, som till exempel Microsoft och Nokia, att vi kan effektivisera både kommunikationen och processerna och därmed spara pengar. Det är en styrka vi kan påvisa.
SAS jobbade innan Wunderman med flera olika lokala byråer.