Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Willys startar lojalitetsprogram

Publicerad: 29 Januari 2013, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:57

Dagligvarukedjan Willys vill stärka relationen med kunderna. I februari drar kedjan igång ett lojalitetsprogram.


Ämnen i artikeln:

Willys

Enligt ett pressmeddelande är Willys den första lågpriskedjan i Sverige att starta ett lojalitetsprogram. Programmet ska vara helt digitalt och kunderna behöver inte ha något medlemskort.

Förutom att stärka relationen med kunderna och öka lojaliteten är syftet med programmet även att inleda ett skifte från traditionell odr till digital kommunikation.

Målet är att inom tre år rekrytera minst 1 miljon kunder till programmet. Dessutom ska 70 procent av kedjans försäljning ske genom lojalitetsprogrammet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Willys

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.