Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Volvo kan vinna i Echo Awards

Publicerad: 26 Augusti 2015, 11:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

Här är de svenska kampanjerna som kan vinna i ”VM” för direktmarknadsföring.


Ämnen i artikeln:

Echo AwardsAbakusMecka

Echo Awards, som är världens största tävling för direktmarknadsföring, avgörs i början av oktober i Boston.

Som Dagens Media tidigare har berättat sitter rekordmånga svenskar i årets jury.

Nu har fyra svenska byråer fått information om att de blivit nominerade till årets tävling.

De nominerade är:

• Abakus, med ”Från ord till handling” för If.

• Mecka, med ”Stand up Marathon” för Matting.

• MRM/McCann, med ”El-cykel-bannern” för Vattenfall.

• DigitasLBI Nordics, med ”Volvo all-new XC90 Virtual Launch” för Volvo Cars.

I förra årets upplaga av Echo Awards kammade alla tre svenska byråer som fanns med på short list hem pris.

Saatchi & Saatchi belönades med guld för kampanjen ”Home Invasion” för Elmsta horror fest. Volontaire vann också ett guld för kampanjen ”Bullogram” för kunden Vaasan Sverige. DDB:s uppmärksammade kampanj ”Är du Klaus Heidi?” för Lufthansa belönades med ett silver.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Echo AwardsAbakusMecka

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev