Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

”Vi får nog öppna en flaska champagne”

Publicerad: 21 Mars 2012, 05:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Förra årets storvinnare i Guldnyckeln, reklambyrån Pool, tror på vinst i år igen.


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnPool

Förra året gick Pool hem med tre vinster; ett guld för Gröna Lund, ett guld för Cancerfonden, samt den åtråvärda Diamantnyckeln.

I år har byrån fyra nomineringar och är samtidigt den enda byrån som har blivit nominerad i kategorin Publicering – för kunderna Gröna Lund och Parks & Resorts.

– Så det ser ju ut som om vi får öppna en flaska champagne, säger Arvid Axland, strateg på Pool.

Inför årets tävling har samtliga kategorier i Guldnyckeln gjorts om. Istället för kategorier som Enskilt bidrag b2b och b2b, och Integrerat b2b och b2c är kategorierna uppdelade på olika branscher, som Telekom och Samhällsservice.

I tre kategorier valde juryn att inte nominera några bidrag alls på grund av att bidragen inte höll tillräckligt hög nivå.

– Det kanske är lite för många kategorier. Jag förstår att man är inspirerad av internationella tävlingar, men Sverige är kanske för litet för så många uppdelningar. Men förhoppningsvis sätter sig den nya indelningen på sikt.

Vad har förra årets vinster betytt för Pool?

– Det var mest en bonus som ger oss stor arbetsglädje. Det häftiga är att Guldnyckeln belönar både resultat och kreativitet – vinsterna skapar stolthet.

Några affärsmässiga resultat är dock svårt att relatera direkt till vinsterna, berättar Arvid Axland.

– Våra nya kunder har vi förtjänat på annat sätt. Bra case säljer, men jag tror inte att ett diplom har någon avgörande betydelse.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnPool

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.