Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Swedmas fullträff – Loreen till Guldnyckeln

Publicerad: 9 Mars 2012, 12:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:26

Swedmas vd Eva-Lotta Laurin jublar över att ha lyckats locka Melodifestivalen-aktuella Loreen till direktmarknadsförarnas gala Guldnyckeln.


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedma

– Vi är jättestolta att hon valt att komma till oss så snart efter Melodifestivalen, säger Eva-Lotta Laurin, vd för branschorganisationen Swedma.

Hon fortsätter:

– Loreen är den mest spännande artisten i Sverige just nu och hon representerar mycket av det som vi vill visa på i Guldnyckeln. Vi fyller 30 år i år och temat vi har under dagen är "perspektiv".

Hur går det med den övriga planeringen?

– Det går bra, dagprogrammet är klart. Vi har en bred ansats i år och har rappat upp det hela ytterligare. Varje talare har 20 minuter på sig. Anmälningarna trillar in för fullt. I fjol kom sammanlagt 1300 på dagen och kvällen och vi satsar på att bli ännu fler i år. Vi gör samma sak som i fjol, fast lite bättre och vassare.

Har du några fler överraskningar att bjuda på?

– Dansgruppen Salon K kommer också och uppträder. I Sverige är det kanske inte så många som känner till dem, men i Europa är de stora. Att vi tar in Salon K är ytterligare ett sätt att visa att vi ligger i framkant. De blir ett spännande inslag och det kommer bli åsikter om deras framträdande. Det ska det bli också, de ska inte gå obemärkta förbi.

Vad mer är på Swedmas agenda just nu?

– Förutom Guldnyckeln så lägger vi mycket fokus på ett nytt lagförslag från Europakommissionen kring dataskydd. Vi arbetar för att det ska bli så bra som möjligt för branschen. Det är ett ganska komplext förslag, men om förslaget går igenom innebär det en strängare PUL-lag i Sverige med större fokus på den personliga integriteten.

Guldnyckeln arrangeras på Annexet i Stockholm den 22 mars.

Rebecka Lindberg

Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedma

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.