Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Swedmas avgående vd: "Det var inte planerat"

Publicerad: 28 Juni 2013, 10:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:41

Eva-Lotta Laurin ser fram emot sin nya tjänst som nordiskt marknadsansvarig för Exacttarget.


Ämnen i artikeln:

Swedma

Som Dagens Media tidigare berättade tappar intresseorganisationen för direktmarknadsföring ännu en vd i höst.

Eva-Lotta Laurin som suttit på posten i knappt två år har tackat ja till erbjudandet om att bygga upp det amerikanska digitalmarknadsföringsbolaget Exacttarget på den nordiska marknaden.

– Det kändes himla spännande med ett globalt varumärke. Därför kunde jag inte motstå erbjudandet, säger Eva-Lotta Laurin till Dagens Media.

Swedmas styrelseordförande Jonas Edström har uttryckt att han tycker det är problematiskt att Swedma är en "marknadsföringsplats" för medarbetare som vill gå vidare.

– Ja, det är ett publikt jobb där man träffar mycket folk.  Men det var inte planerat. Jag träffade dem när de skulle bli medlemmar i Swedma, säger Eva-Lotta Laurin.

Från tiden på Swedma uppger hon att hon "kommer att ta med massor".

– Det är ett brett jobb som är både operativt och strategiskt. Utmaningen ligger i att hålla alla våra medlemmar informerade och engagerade. Men det går.

Eva-Lotta Laurin tillträder som nordiskt marknadsansvarig för Exacttarget i höst.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Swedma

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.