Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

Swedma ökar medlemsantalet

Direktmarknadsförarnas branschorganisation har lyckats värva nya medlemmar.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Juni 2010, 06:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:48

Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedmaMikael von Ekensteen

Swedma uppger att organisationens medlemsantal har ökat med nära 15 procent i år, jämfört med 2009.

De nya medlemmarna ska komma från den traditionella delen av direktmarknadsföringsbranschen samt nyare områden som mobil- och internaktiv marknadsföring.

– Det är både en effekt av att vi löpande träffar företag som vi tycker borde vara med i Swedma, och ett ökat antal spontanansökningar, säger Mikael von Ekensteen, tillförordnad vd för Swedma.

Swedma har nu runt 100 fullvärdiga medlemmar, som betalar mellan 8000 och 175 000 kronor i medlemsavgift beroende på storlek.

Förutom att annordna utbildningar och seminarium håller Swedma i Guldnyckeln, direktmarknadsföringsbranschens motsvarighet till Oscarsgalan.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.