Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Swedma får konkurrens om Guldnyckeln – av Robert Gustafsson

Publicerad: 13 November 2014, 14:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:22

Guldnyckeln, direktmarknadsförarnas stora årliga evenemang, får konkurrens – av komikern Robert Gustafsson.


Ända sedan 1982 har Swedmas inspirationsdag Guldnyckeln varit ett välkänt arrangemang inom branschen. Men sedan i somras är man inte längre ensamma om namnet.

För att stödja unga kulturarbetare från Skaraborg har komikern Robert Gustafsson instiftat sitt eget Guldnyckeln-pris. I förra veckan mottog bonnhumorgruppen "Kass humor" från Skaraborg den första upplagan av priset.

Tore Thallaug, vd på Swedma, är medveten om namnstölden och har varit i kontakt med Robert Gustafssons team.

– De hävdar att det inte alls är samma bransch och att det därför inte finns någon risk för sammanblandning, säger Tore Thallaug till Dagens Media.

Tänker ni gå vidare med det?

– Han fyller 50 år i år och därför är det är lite extra uppmärksamhet. Vi har haft Guldnyckeln i över 30 år och det är klart att vi skulle kunna börja bråka om det om vi ville. Tar det vägen någon annanstans än vad det är nu så får vi omvärdera, men just nu har vi inte lust att skapa något konflikt med Robert Gustafsson.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.