Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

Svenska Spel väljer Kaplan RM

Kaplan RM tar hem Svenska Spels upphandling av relationsmarknadsföringstjänster.

Dante Thomsen


Publicerad: 27 November 2014, 11:49
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:21

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Kaplan RM:s uppdrag blir att utveckla kundupplevelsen hos Svenska Spel, som lagt in en extra växel med customer relationship management.

– Vi är naturligtvis väldigt stolta och glada över att få vara med Svenska Spel på den här resan mot att förbättra deras kunddialog och kundupplevelse ytterligare. Svenska Spel har ett mycket viktigt uppdrag i att på ett ansvarstagande sätt tillhandahålla spel till glädje för alla, säger Kaplan RM:s vd Johan Nordenström i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Det ansvarsperspektivet skänker ytterligare en spännande dimension till detta roliga uppdrag

Jeanette Eliasson är CRM-chef på Svenska Spel medan Therese Lindström är content-chef.

– Vi på Svenska Spel sökte efter en samarbetspartner med stor erfarenhet av att utveckla taktisk och kommunikativ CRM med vana att hantera en stor och komplex mängd kunddata. Det var också avgörande för oss att byrån hade en god förståelse för Svenska Spels ansvarsuppdrag kopplat till direkt kundkommunikation, säger de i en kommentar.

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.