Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Svensk Direktreklam gör "valkampanj"

Publicerad: 10 September 2014, 06:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:29

Svensk Direktreklam ger ut en egen tidning om medievalet i höst.


Magasinet ”Några röster inför medievalet” är del av en kampanj som ska förklara direktreklamens roll i det nya medielandskapet.

Till sin hjälp har Svensk Direktreklam marknadschefer, mediespecialister och analytiker.

– Vi vet att många marknadsförare prövar sig fram och gör sitt bästa för att hänga med i den mobila och digitala utvecklingen. Med magasinet hjälper vi till med både nyttig och inspirerande läsning, säger Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam, i ett pressmeddelande.

Svensk Direktreklam hävdar dock att magasinet inte är en reklambroschyr.

– Kunskap om direktreklam bland medieköpare är förvånansvärt låg och missuppfattningarna är många. Alldeles för många känner inte till att direktreklamen framgångsrikt driver trafik till webben och slår andra mediekanaler på fingrarna när det gäller att väcka konsumenters intresse.

Svensk Direktreklams kampanj omfattar också bland annat banners på olika branschsajter. Dessutom har SDR:s egna sajt också gjorts om.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.