Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Svensk Direktreklam ger sig in onlinekriget

Publicerad: 17 Oktober 2013, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Svensk Direktreklam lanserar ett digitalt paket för att förstärka effekten av printkampanjer.


Ämnen i artikeln:

Svensk Direktreklam

Det är många som slåss om intäkterna från onlinereklam. Nu ger sig direktreklamjätten Svensk Direktreklam in i kampen genom att lansera ett digitalt paket med målsättningen att förstärka effekten av sina printkampanjer.

Tjänsterna paketeras under produktnamnet SDR Digital och erbjuds i samarbete med digitalbyrån Be Better Online.

Enligt siffror från undersökningsföretaget PFM Research är observationsvärdet för oadresserad reklam 53 procent. 31 procent av de som uppmärksammat reklamen besöker även avsändarens sajt.

– Oadresserad direktreklam stimulerar till online-köp och ligger helt rätt i tiden, säger Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam i ett pressmeddelande.

I det digitala paketet finns bland annat riktade annonser och kampanjer i sociala medier. Alla tjänster kan kombineras med oadresserad direktreklam.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Svensk Direktreklam

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev