Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Svensk Direktreklam anmäler Postnord

Publicerad: 8 Oktober 2015, 09:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:26

Svensk Direktreklam anmäler jätten Postnord för konkurrensbrott.


Ämnen i artikeln:

PostNordSvensk Direktreklam

Svensk Direktreklam fick inte lämna anbud gällande ett distributionsavtal som bolaget haft på den svenska marknaden sedan 2009.

Istället valde uppdragsgivaren, som inte är namngiven, att ge uppdraget till Postnord som sedan tidigare hade uppdraget i Danmark.

Enligt SDR lyckades Postnord genom ett "mycket tveksamt" förfarande vinna uppdraget genom att låta verksamheten i Danmark subventionera verksamheten i Sverige, vilket gjorde att totalaffären blev bättre för kunden.

Enligt SDR sätter det konkurrenssituationen i Sverige ur spel - ”till råga på allt av en aktör som utan tvivel är den dominerande”, skriver bolaget i sin anmälan till Konkurrensverket.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PostNordSvensk Direktreklam

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev