Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

”Skandia blir en av våra tre största kunder”

Som Dagensmedia.se tidigare berättat fick Gadd nyligen in Skandia. Vi passade på att ta ett snack med byråns vd Stig Ludvigsen under DMA i San Francisco.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 13 Oktober 2010, 05:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:35

Ämnen i artikeln:

SkandiaGadd

Gadd har bytt AMF pension mot Skandia Bank & Försäkring. Dm-byrån jobbade redan för ett par år sedan med Skandiabanken, men då bolaget ändrade strategi och blev Skandia Bank & Försäkring krockade uppdraget med AMF Pension och byrån valde då AMF Pension.

- Vi hade ett gott samarbete med Skandiabanken och nådde bra resultat, säger Stig Ludvigsen.

I våras inledde byrån samtal med Skandia Bank & Försäkring för att se om det fanns möjlighet till ett nytt samarbete.

- Skandia har en hel del ogjort och har dessutom ett oförtjänt dåligt rykte för något som händer för tio år sedan. Men både AMF och Skandia är två bolag som ger mycket tillbaka till kunder varje år.

Blev ni tvingade att säga upp AMF Pension?

- Vi skiljdes i samförstånd. Vi har jobbat med AMF i nästan tolv år och kom fram till att förnyelse är bra för oss båda.

Skandia Bank & Försäkring blir en av Gadds tre största kunder. Byrån ska jobba både med b2b och b2c, och därför blir det också två arbetsgrupper. Totalt kommer tio av 17 anställda att jobba med Skandia.

Byrån ska hantera allt från kundkommunikation, crm/rm, till försäljnings- och presentationsmaterial, samt ackvisitionskampanjer - både digitalt och analogt.

- Vi ska samarbeta tätt med Skandias övriga byråer, framför allt Le Bureau, och se till att kommunikationen följer samma form och språk.

Avtalet är till en början på ett år, med förlängning på tre år om samarbetet faller väl ut.

Ämnen i artikeln:

SkandiaGadd

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.