fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Direktmarknadsföring

Sju nomineringar i Guldlådan

Publicerad: 7 februari 2012, 07:33

Sju bidrag har nominerats i Postens dr-tävling Guldlådan, som inför i år gjorts om till att vara en tävling för reklamskolor.

Ämnen i artikeln:

Posten

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Eleverna har kunnat skicka in bidrag i två kategorier:

* Välgörenhet/ideell verksamhet – Generera 1000 månatliga givare till Wateraid

* Konsument – Öka användandet av QR-koder i Sverige

Tävlingen avgörs 16 februari då arbetsgrupperna får presentera sina bidrag i en live-pitch, där eleverna har 7-8 minuter på sig för att presentera sin lösning för juryn och publiken.

De nominerade i välgörenhetskategorin

Berghs – ”A(wear)ness” - Manfred Isberg, Moa Stålnacke, Oscar Lindell

http://guldladan.posten.se/bidrag/awearness/?ar=2012&placering=&kategori=&byra=&foretag=

Berghs – ”Watermarked” - Emma Karlsson, Sofia Hultman, Thomas Samsioe

http://guldladan.posten.se/bidrag/watermarked/?ar=2012&placering=&kategori=&byra=&foretag=

Forsbergs – ”Klassfoto - Flickorna saknas” - Elisabeth Lundin, Clara Bergström, Rebecca Forsström

http://guldladan.posten.se/bidrag/klassfoto-flickorna-saknas-2/?ar=2012&placering=&kategori=&byra=&foretag=

De nominerade i konsumentkategorin

Hyper Island – ”Glad Post!” - Johan Matsgård, Max Jacobson, Molly Rennéus, Antonino Ognissanti, Bjarki Helgason

http://guldladan.posten.se/bidrag/glad-post/?ar=2012&placering=&kategori=&byra=&foretag=

Forsbergs – ”Qort” - Jim Nilsson, Jacob Björdal, David Rinman

http://guldladan.posten.se/bidrag/qort-2/?ar=2012&placering=&kategori=&byra=&foretag=

Forsbergs – ”QR-frimärket” - Rebecka Nyberg, Christian Odelmalm

http://guldladan.posten.se/bidrag/qr-frimarket/?ar=2012&placering=&kategori=&byra=&foretag=

Beckmans – ”QR-porto” - Jonas Eriks och Frida Everling

http://guldladan.posten.se/bidrag/qr-porto/?ar=2012&placering=&kategori=&byra=&foretag=

Priset

Diplom till alla i arbetsgruppen och en guldlåda .

Resa för arbetsgruppen till Köpenhamn i maj 2012.

Arbetsgruppen som vinner konsumentkategorin får dessutom, om Posten väljer att omsätta vinnande bidrag i praktiken, ett arvode på 100 000 kronor för idén.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev