Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Ryanair ut i pitch

Publicerad: 5 Mars 2014, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:45

Ryanair är på jakt efter en byrå som kan hantera lågprisbolagets relationsmarknadsföring.


Ämnen i artikeln:

Ryanair

Uppdraget omfattar hela Europa och målet är att förbättra kundupplevelsen. Enligt ett pressmeddelande kommer ett nytt byråsamarbete ”innebära ett betydande steg för den digitala utvecklingen”.

Nyligen lanserade Ryanair en ny sajt samt kundregistreringstjänsten ”My Ryanair”.

– Data och CRM är viktiga grundstenar i vår kundstrategi och vi vill lära känna våra kunder bättre för att på så sätt kunna erbjuda mer personliga upplevelser, säger Kenny Jacobs, marknadschef på Ryanair, i pressmeddelandet.

Pitchen beräknas vara klar i slutet av april.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Ryanair

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.