Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

Ryanair ut i pitch

Ryanair är på jakt efter en byrå som kan hantera lågprisbolagets relationsmarknadsföring.


Publicerad 2014-03-05 07:35
Uppdaterad 2015-12-06 12:45

Ämnen i artikeln:

Ryanair

Dela artikeln:

Uppdraget omfattar hela Europa och målet är att förbättra kundupplevelsen. Enligt ett pressmeddelande kommer ett nytt byråsamarbete ”innebära ett betydande steg för den digitala utvecklingen”.

Nyligen lanserade Ryanair en ny sajt samt kundregistreringstjänsten ”My Ryanair”.

– Data och CRM är viktiga grundstenar i vår kundstrategi och vi vill lära känna våra kunder bättre för att på så sätt kunna erbjuda mer personliga upplevelser, säger Kenny Jacobs, marknadschef på Ryanair, i pressmeddelandet.

Pitchen beräknas vara klar i slutet av april.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.