Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Returpack och Hjärt-Lungfonden i Guldlådan

Publicerad: 27 September 2012, 08:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:10

Det blir Returpack och Hjärt-Lungfonden som studenterna ska ta fram kampanjer för i årets upplaga av dm-tävlingen Guldlådan.


Ämnen i artikeln:

ReturpackHjärt-LungfondenPosten

För Returpack ska studenterna, enligt ett pressmeddelande, ta fram en lösning på hur man kan öka återvinningen av flaskor och burkar i restaurangbranschen. För Hjärt-Lungfondens del handlar det om att lyfta problemet med kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar i anslutning till det kommande EM-slutspelet i damfotboll.

Tävlingen arrangeras av Posten.

– Det är två mycket spännande utmaningar de tävlande får ta sig an och vi ser fram emot att få in många kreativa bidrag. För studenterna är det en bra möjlighet att visa vad de går för och en bra insats kan ge ett försprång i karriären, säger Carin Ivrell, ansvarig för Guldlådan på Posten, i pressmeddelandet.

Från och med idag kan studenter som läser reklam och kommunikation skicka in bidrag. En jury utser sedan sex finalister.

Prisutdelningen sker 23 januari 2013.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev