Få hela storyn
Starta din prenumeration
Direktmarknadsföring
Publicerad: 25 April 2013, 11:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48
Svensk Direktreklam lanserar en ny kampanj med budskapet att dörrmattan är Sveriges största marknadsplats.
Dörrmattan ska ska sälja direktreklam. Det hoppas Svensk Direktreklam när företagets nya kampanj rullar ut den 1 maj.
Med frågeställningen "Var har du hittat den?" och svaret "På mattan" ska direktreklam marknadsföras.
– Många känner inte till att de flesta köpbeslut fattas på dörrmattan. Målet är att påminna om och synliggöra möjligheterna med direktreklam som effektiv reklamkanal, säger Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommer att synas i print, på banners och höras i radio. Dessutom görs utskick till företag som inte använder direktreklam.
Idén om dörrmattan som marknadsplats är framtagen i samarbete med reklamkonsulten Ola Falk.
Sebastian Parkkila