Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Reklam som inte sopas under mattan

Publicerad: 25 April 2013, 11:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Svensk Direktreklam lanserar en ny kampanj med budskapet att dörrmattan är Sveriges största marknadsplats.


Dörrmattan ska ska sälja direktreklam. Det hoppas Svensk Direktreklam när företagets nya kampanj rullar ut den 1 maj.

Med frågeställningen "Var har du hittat den?" och svaret "På mattan" ska direktreklam marknadsföras.

– Många känner inte till att de flesta köpbeslut fattas på dörrmattan. Målet är att påminna om och synliggöra möjligheterna med direktreklam som effektiv reklamkanal, säger Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas i print, på banners och höras i radio. Dessutom görs utskick till företag som inte använder direktreklam.

Idén om dörrmattan som marknadsplats är framtagen i samarbete med reklamkonsulten Ola Falk.

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.