Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Direktmarknadsföring

Postnord lägger ner oadresserad direktreklam

Publicerad: 16 september 2022, 13:34

Postnords brevbärare ska inte längre dela ut oadresserad direktreklam.

Foto: Peter Phillips

Postnord ska sluta dela ut oadresserad direktreklam. Tjänsten är inte längre lönsam, enligt Mathias Krümmel, vd för Postnord Sverige.


Ämnen i artikeln:

PostNord

I april 2023 lägger Postnord ner utdelningen av oadresserad direktreklam. Anledningen är att marknaden viker samtidigt som papperspriserna skjutit i höjden.

– En mängd kända omvärldsfaktorer har drivit på ökade kostnader och vi konstaterar att tjänsten inte längre är lönsam. Därför tar vi nu ett beslut att avveckla den, säger Mathias Krümmel, vd för Postnord Sverige, i ett pressmeddelande, skriver TT.

 

Dagens Media har sökt branschorganisationen Swedma, som samlar företag som använder sig av direktreklam, men de avböjer att kommentera Postnords beslut.

LÄS ÄVEN:
Hård smäll för lokalpressen när Postnord chockhöjer priserna
Nytt stöd ska kompensera när Postnord drar ner på utdelningen

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PostNord

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev