Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

Postnord digitaliserar direktreklam

Sedan 2010 har investeringarna i fysisk direktreklam backat med omkring tolv procent. Prognosen är att tappet fortsätter. Nu väljer Postnord att ställa om – och lanserar en app som samlar all fysisk direktreklam digitalt.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 17 November 2016, 08:58
Uppdaterad: 17 November 2016, 08:58

Ämnen i artikeln:

PostNord

Nejsägarna till direktreklam breder ut sig. Investeringarna minskar. Samtidigt ökar andra delar av direktmarknadsföringen, som den datadrivna.

Branschen vill ställa om till en mer digital värld och nu lanserar Postnord en app som samlar fysisk direktreklam digitalt. Det sker genom ett strategiskt samarbete med det danska företaget ShopGun, som utvecklat appen.

– Vi tar den välkända fysiska direktreklamen och digitaliserar den, gör den sökbar och nåbar för alla - inklusive de som säger nej tack till fysisk reklam, säger Christian Birch, medgrundare och VD för ShopGun i ett pressmeddelande.

Enligt Postnord kommer samarbetet möjliggöra för företag att med maximal räckvidd driva köp i fysiska liksom digitala butiker.

– Vi möter ett ökat intresse från våra kunder för tjänster där fysiska och digitala reklamkanaler kombineras och allt fler studier visar att effekten blir störst när så sker. Med ShopGun kan vi nu hjälpa våra kunder att komplettera sitt direkterbjudande med en digital lösning som kommer att öka räckvidden och effekten totalt sett, kommenterar Susanne Svensson, Head of Marketing Communication Solutions på PostNord. 

Ämnen i artikeln:

PostNord

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.