Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Postens och TV4:s Plusset helt utsålt

Publicerad: 19 Maj 2011, 13:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Efter att ha gjort om det gemensamma odr-erbjudandet Plusset har Postens och TV4 fått ordentlig skruv på försäljningen.


Ämnen i artikeln:

PostenTV4

Plussets erbjudanden visas tre gånger i veckan i TV4-gruppens kanaler och uppmanar tittarna att hålla utkik i brevlådan. Syftet med samarbetet är tvådelat; dels att ge annonsörerna exponering både i Postens odr och i TV4:s kanaler, samtidigt som det ska få tittarna att tänka till en ytterligare gång innan de sätter upp ”Nej tack till reklam”-skylten på dörren.

– Det har vi lyckats med. Under flera år har antalet nej-tack-skyltar ökat med 3 procent om året men nu har vi mer än halverat det, säger Stefan Lundström, chef för reklam och media på Posten.

Försäljningen av Plusset gick dock till en början bara ”halvhyfsat”.

– Vi hade ganska hög beläggning men ibland fick vi plugga med annonser. Efter att vi gjorde om Plusseti mars har vi dock varit slutsålda hela våren och det är fullt fram till hösten.

Det som posten ändrade var att gå ner från åtta annonsörer till sex, vilket ger varje annonsör mer tid i rutan. En annan förändring var att Posten släppte på restriktioner för hur annonserna skulle vara utformade. I nya Plusset har annonsörerna fria händer att utforma sina annonser som de vill.

– Vi lyssnade till annonsörerna och det har lönat sig. 

På agendan för Posten står att få ut Plusset i fler kanaler än tv och det är de digitala medierna man sneglar på.

– I dag har vi tv och odr och siktar på någon form av digitalt komplement. Det är något vi planerar att införa under senare delen av det här året.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

PostenTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.