Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Direktmarknadsföring

Posten skickar brev som "råkar" hamna fel

Publicerad: 14 september 2010, 14:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Ett självporträtt täljt i trä, en ansökan om namnbyte från Carlsson till det lite mer exklusiva Carlzon och ett diplom för en drejningskurs. Det är vad några få utvalda reklamare fick på posten för några dagar sedan.


Ämnen i artikeln:

DirektreklamPostenÅkestam Holst

De lite udda försändelserna är i själva verket en del i Postens nya kampanj där man vill visa hur personlig direktreklam kan vara, det säger Carin Ivrell som är konceptansvarig på postens DR-akademie.

– Genom att vi lät fel namn stå på kuvertet fick de olika personerna som öppnade breven och försändelserna ta del av högst personliga saker som istället var riktade till deras kollegor. Det är saker vi hittat på för att breven skulle kännas extremt personliga. Vi kände att det var ett nytt och lite nervkittlande sätt att belysa DR-mediets förmåga att kommunicera personligt.

Idén kom från början från Postens reklambyrå Åkestam Holst men utförandet är en gemensam aktion.

– Vi hade nästan lite för roligt i produktion, så mot slutet fick vi backa plocka bort vissa alster.

Kampanjen är också ett sätt att locka till årets upplaga av Guldlådan.

– Vi har en spännvid över hela Sverige och vi vill att de här duktiga reklammänniskorna inte ska glömma bort att tävla. Så skicka ett bidrag för sjutton, säger Carin Ivrell och skrattar.

Guldlådan går av stapeln den 15 november och de sista bidragen tas emot den 15 oktober. 

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev