Direktmarknadsföring
Posten satsar på qr-koder
Publicerad: 2 april 2012, 11:47
Posten vill öka sin digitala affär och lanserar qr-koder som ny produkt dm-annonsörerna. SEB är först ut att testa.
Qr-kodserbjudandet släpps i april och lanseras med en stor annonskampanj som ska hjälpa till att få upp användarnas intresse för qr-koder.
– Vi har ett paketerbjudande som omfattar dr, qr-koder och en kampanjsida dit scanning av koden leder, säger Stefan Lundström.
Nästa steg blir en egen qr-läsare till mobilen som lanseras före sommaren.
– Säljkåren är eld och lågor över detta. Planen är att slutkunden ska kunna göra avslut och köpa produkterna direkt i kodläsaren.
SEB testade Postens nya erbjudande i samband med båtmässorna i Göteborg och Stockholm, med en kampanjsajt speciellt framtagen för besök från mobilen.
– Vi började med all vår kommunikation i samband med mässorna, men har redan planer att fortsätta samarbetet löpande under hela året, säger Tomas Westerström, konsumentchef på SEB.
Läs mer om Postens nya digitala annonserbjudanden i DM Plus.