fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Direktmarknadsföring

Posten satsar på qr-koder

Publicerad: 2 april 2012, 11:47

Posten vill öka sin digitala affär och lanserar qr-koder som ny produkt dm-annonsörerna. SEB är först ut att testa.

Ämnen i artikeln:

PostenSEB

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Qr-kodserbjudandet släpps i april och lanseras med en stor annonskampanj som ska hjälpa till att få upp användarnas intresse för qr-koder.

– Vi har ett paketerbjudande som omfattar dr, qr-koder och en kampanjsida dit scanning av koden leder, säger Stefan Lundström.

Nästa steg blir en egen qr-läsare till mobilen som lanseras före sommaren.

– Säljkåren är eld och lågor över detta. Planen är att slutkunden ska kunna göra avslut och köpa produkterna direkt i kod­läsaren.

SEB testade Postens nya erbjudande i samband med båtmässorna i Göteborg och Stockholm, med en kampanjsajt speciellt framtagen för besök från mobilen.

– Vi började med all vår kommunikation i samband med mässorna, men har redan planer att fortsätta samarbetet löpande under hela året, säger Tomas Westerström, konsumentchef på SEB.

Läs mer om Postens nya digitala annonserbjudanden i DM Plus.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev