Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Posten satsar på qr-koder

Publicerad: 2 April 2012, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Posten vill öka sin digitala affär och lanserar qr-koder som ny produkt dm-annonsörerna. SEB är först ut att testa.


Ämnen i artikeln:

PostenSEB

Qr-kodserbjudandet släpps i april och lanseras med en stor annonskampanj som ska hjälpa till att få upp användarnas intresse för qr-koder.

– Vi har ett paketerbjudande som omfattar dr, qr-koder och en kampanjsida dit scanning av koden leder, säger Stefan Lundström.

Nästa steg blir en egen qr-läsare till mobilen som lanseras före sommaren.

– Säljkåren är eld och lågor över detta. Planen är att slutkunden ska kunna göra avslut och köpa produkterna direkt i kod­läsaren.

SEB testade Postens nya erbjudande i samband med båtmässorna i Göteborg och Stockholm, med en kampanjsajt speciellt framtagen för besök från mobilen.

– Vi började med all vår kommunikation i samband med mässorna, men har redan planer att fortsätta samarbetet löpande under hela året, säger Tomas Westerström, konsumentchef på SEB.

Läs mer om Postens nya digitala annonserbjudanden i DM Plus.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PostenSEB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.