Direktmarknadsföring
Posten: ”Kan säkert finnas brister”
Publicerad: 16 oktober 2013, 13:04
Postens presschef svarar på den svidande kritiken.
Kampanjen skulle visa vilken stor effekt direktmarknadsföring har – i realtid. Men hittills har de tre casen i Postens stora kampanj ”DM Effekt” levererat modesta resultat. Något som fått Jan Ringsö, vd för direktmarknadsföringsbyrån Reaktion att rasa mot vad han anser vara ett taffligt utförande av byrån Åkestam Holst.
– Min mormor hade kunnat gjort det bättre, sade han till Dagens Media.
Varken Åkestam Holst eller postens kampanjansvarige vill uttala sig om kritiken.
Men Postens presschef Per Ljungberg medger att det finns frågetecken.
– Det finns säkert brister och saker som kunnat gjorts bättre. Men det kommer vi att utvärdera när kampanjen är avslutad, säger han.
Ligger det något i Jan Ringsös kritik om att reklambyråer inte kan direktmarknadsföring?
– Det man ska komma ihåg här är att Jan Ringsö själv driver en direktmarknadsföringsbyrå, så man ska se hans uttalanden i det ljuset. Hans kanske har en väldigt duktig mormor. Men vi har jobbat med Åkestam Holst länge och de har vunnit priser för sitt arbete inom detta område.
Tycker du att de tre casen har levererat som de ska, med tanke på den statistik som finns öppet på sajten?
– Vi vill vänta med att bedöma kampanjen tills efter att den är avslutad.
Kampanjen pågår året ut.
LÄS ÄVEN: