Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Pool dominerade Guldnyckeln

Publicerad: 24 Mars 2011, 20:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Pool belönades med två guld och tog även hem den prestigefulla Diamantnyckeln i direktmarknadsföringstävlingen Guldnyckeln.


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedmaPool

Guldnyckelns finaste utmärkelse Diamantnyckeln gick till Pool och Cancerfonden för arbetet med förra årets Rosa Bandet-kampanj.

Kampanjen vann även guld i kategorin för ideella organisationer. Pool vann ytterligare ett guld, i konsumentkategorin, för kampanjen "Gröna Lund växer".

Flest priser fick MRM Starsky som lämnade Guldnyckelgalan på torsdagskvällen med sex priser – ett guld, tre silver och ett brons.

Även DDB Stockholm blev rikligt belönade. Byråns kampanj för butiken Papercut tilldelades ett guld i Kreativitetskategorin och medarbetaren Magnus Jacobsson utsågs till branschens bästa copywriter för samma kampanj.

Christian Barret på The fan Club blev årets ad.

Här är alla vinnarna:

Integrerad DM-kampanj till konsumentGULD Gadd Direct AB – Swedbank Juristbyrå – SambotestetSILVER Tackolov AB – Dina Försäkringar – En försäkring för hundiga hundarBRONS Ogilvy Stockholm – Eniro – Eniro Skattjakten

DM till konsument – enskilt bidrag GULD Pool – Gröna Lund – Gröna Lund växerSILVER MRM Starsky – SEB – Ett riktigt enkelt DR från SEBBRONS MRM Starsky – Riksgälden – Vasaloppet

Integrerad DM-kampanj till företag GULD MRM Starsky – 3 Företag – Sveriges Bästa ReceptionSILVER MRM Starsky/Storåkers McCann – SEB – Rådgivning för hela företagarenBRONS TOL-Tackolov AB – Dina Försäkringar – Modellen för en riktigt bra åkeriförsäkring

DM till företag – enskilt bidrag GULD Saatchi & Saatchi – Sveriges Tidsskrifter – Personligt omslagSILVER Mecka – Nexans – Dolda fördelarBRONS MRM Starsky – SEB – Dubbla budskap gjorde jobbet

DM för ideella Organisationer GULD Pool – Cancerfonden – Rosa BandetSILVER Lowe Brindfors – Rädda Barnen – Prisvärda JulgåvorBRONS Customersonly AB – Barncancerfonden – Barncancerfonden 3 av 4 ”Listan”

Sökmarknadsföringspriset GULD Search Integration – BabyBjörn – BabyBjörn webbplatsSILVER Relevant Traffic Sverige – Swedbank AB – Under EkenBRONS Relevant Traffic – Eksportutvalget for fisk (EFF) – Svenskt kött blir norsk fisk Lojalitetsprogram/kundprogram konsument GULD Kaplan RM – Apoteket AB – ApoPlus – revitaliseringen av en etablerad kundklubb SILVER MRM Starsky - SJ – Ett kundprogram som står i stormBRONS Smicker – Hemtex AB – Studio Hemtex – passion för mjuk heminredning Resultat & Analyspriset GULD Smicker – Volvo Personvagnar – Bygg din Volvo – The RM versionSILVER Kaplan RM – Åhléns – Mjuka insikter, hårda resultatBRONS Lentus AB – inkClub AB – Återaktivering av inkClubs kunder

Lojalitetsprogram/kundprogram företag GULD Smicker – Volvo Personvagnar – Volvo ProDrivers 2011 Endast guld delas ut i denna kategori Årets Art Director Christian Barret – The Fan Club – Ann Idstein DR

Årets CopywriterMagnus Jakobsson – DDB Stockholm – Papercut

Kreativitetspriset GULD DDB Stockholm – Papercut Shop – PapercutSILVER Saatchi & Saatchi – Elmsta 3000 Horror Fest – Prosciutto di GialloBRONS ESTER Stockholm – LAFA, enheten för sexualitet och hälsa – Kondom08 – Ligglistan Årets branschpersonlighet Michael Olander, CDON Diamantnyckeln går till Pool & Cancerfonden med kampanjen Rosa Bandet En kampanj med många fördelar. En kampanj som utnyttjar ett etablerat beteende. En kampanj som är både social, omtänksam och beräknande. En kampanj med en genomtänkt strategi, smart kreativitet och ett gott resultat.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedmaPool

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev