Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

PAR växlar upp – blir huvudsponsor för Guldnyckeln

Publicerad: 11 November 2010, 08:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Affärsinformationsjätten PAR kliver in som ny huvudsponsor efter Bring Citymail.


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedmaMikael von Ekensteen

Varken PAR eller arrangören Swedma vill berätta hur mycket pengar det färska avtalet är värt.

Klart är att Guldnyckeln, en tävling i direktmarknadsföring arrangerad av Swedm, varit i behov av en ny stark huvudsponsor sedan Bring Citymail valt att inte fortsätta samarbetet.

Mikael von Ekensteen, tillförordnad vd för Swedma, är nöjd.

– PAR är en aktör som dels kan säkerställa ett bra arrangemang ekonomisk och dels kan tillföra andra värden samt ett engagemang för att marknadsföra nyttan med Guldnyckeln. Det känns också bra att en aktör som sponsrat tävlingen länge väljer att växla upp sitt engagemang.

Han framhåller dock att det inte är en enskild sponsor som möjliggör Guldnyckeleventet. Ett flertal andra partners har redan säkrats till eventet, som går av stapeln den 24 mars 2011.

– Sponsorsituationen för Guldnyckeln känns i år mycket komfortabel. Vi kommer att tillkännage fler samarbeten inom kort, säger Mikael von Ekensteen.

Pia Törnqvist, försäljnings- och marknadschef på PAR:

– För oss som branschledare är det naturligt att hjälpa till så att detta arrangemang blir av. Vårt mål med sponsorskapet är inte att måla hela Guldnyckeln i PAR:s färger. För oss handlar det om att belysa den viktiga roll direktmarknadsföring spelar, säger hon.

Bisnodeägda PAR har en omsättning på 280 miljoner kronor. Bolaget beskriver sig själva som marknadsledande inom affärsinformation och har som mål att hjälpa företag att ”behålla, utveckla och skaffa nya kunder”.

Övriga klara partners till Guldnyckeln

Abakus

Alfatell

Dagens Media

AGI

Bong

Elanders

MediaEffekt

Karl Gabor

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.