Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

"Oroa dig inte – just do it"

Publicerad: 16 Oktober 2016, 23:57
Uppdaterad: 17 Oktober 2016, 06:12

DMA 2016. Årets DMA-konferens har slagit upp portarna i Los Angeles.


DMA-konferens &Then är igång, tusentals deltagare har samlats i centrala Los Angeles.

General Electrics marknadsdirektör Beth Comstock var först ut som key note speaker på konferensens första dag.

Under rubriken "Innovation, invention and inspiration" talade hon om vikten av att se vad som är på väg att förändras.

– Åttiotvå procent av den amerikanska ekonomin har inte förstått sin digitala potential, säger hon.

Från scenen passade Beth Comstock också på att leverera ett råd:

– Oroa dig inte så mycket – just do it. Det kommer att bli bra, det finns ingen anledning att hålla på och överanalysera. Jag kommer själv från en ingenjörsbakgrund, och jag har fått lära mig att komma över strävan efter perfektion. Det är bara att börja i liten skala, och testa sig fram.

Från Sverige har ett 50-tal deltagare rest till Los Angeles i branschorganisationen Swedmas regi, för att delta i den tre dagar långa konferensen.

– Det är en chans att hämta ny inspiration, nya idéer, och också att nätverka under ganska informella former, säger Tore Thallaug, vd för Swedma.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.