Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Direktmarknadsföring

Olika slutsatser om direktreklam

Publicerad: 26 Oktober 2011, 07:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:52

Sifo och Posten kom nyligen fram till att nästan hälften av svenskarna helst vill ha reklam hemskickad i brevlådan. Analysföretaget Hanne K Larssen följde upp studien och kom till en annan slutsats.


Dagemsmedia.se rapporterade nyligen om att 42 procent av svenskarna hellre ville ha reklam i brevlådan. Nästan lika många föredrog annons i tidningen medan tv- och radioreklam var betydligt mindre populärt i Posten och Sifos telefonundersökning DR-monitorn.

Hanne K Larssen bestämde sig för att följa upp resultatet med 164 intervjuer på stan i Stockholm och Göteborg. Av dem föredrog 42 procent av 15–65-åringarna i stället annons i tidningen.

På delad andraplats kom tv och dr med 17 procent vardera.

– Eftersom jag själv kände att Sifos resultat var mycket oväntat gjorde vi en egen undersökning, säger Hanne Larssen, vd för bolaget med samma namn.

Synnöve Almer


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev