Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Mystiska filmer del i Guldnyckelns kampanj

Publicerad: 20 Januari 2015, 08:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

Filmer där kända kreatörer bedömer reflexvästar och hårmousse cirkulerar på nätet.


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnMecka

Brödrostar, cykelpumpar och knäckebröd. Det är sådant som kreatörerna Gustav Egerstedt (Saatchi & Saatchi), Philip Ahlqwist (Volontaire), Jesper Eronn (Smicker) och Paul Collins (Digitas Lbi) bedömt i en rad filmer utan avsändare som legat ute på internet de senaste dagarna.

Filmerna är en del i Guldnycklens kampanj för att få fler byråer att skicka in bidrag till reklamtävlingen, som belönar Sveriges bästa direkt- och relationsmarknadsföring.

– Vi vill visa vår duktiga jury. Vi vill visa med glimten i ögat hur noggranna de är och hur arbetet går till. Det är det kreativa, resultatet och helheten som väger in. Därför låter vi dem testa lite olika prylar väldigt noggrant, säger Michaela Pålsson, projektledare för Guldnyckeln, till Dagens Media.

I dag läggs samtliga filmer upp på Guldnyckelns sajt. Som en fortsättning på kampanjen kommer också en trycksak att skickas ut till en rad svenska kreatörer.

– Vi vill få lite uppmärksamhet kring tävlingen. Syftet är att få in fler bidrag och vi tyckte att det var ett kul sätt att lyfta fram juryn. Vi försökte få spridning på filmerna och skapa snack innan vi berättar vad det är för något, säger Lasse Kampe, cd och copywriter på Mecka, som ligger bakom kampanjen.

Guldnyckeln, som arrangeras av Swedma, äger rum den 19 mars och sista dagen att lämna in bidrag är den 5 februari.

 

Philip Ahlqwist bedömer partyprylar

 

LÄS OCKSÅ:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnMecka

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev