Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Direktmarknadsföring

Mecka vinnare i Echo Awards

Publicerad: 26 Augusti 2013, 08:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:37

Reklambyrån Mecka kommer att belönas under ”VM i direktreklam” – Echo Awards.


Ämnen i artikeln:

Echo AwardsSwedma

Priserna i Echo Awards delas ut 15 oktober i Chicago, där både galan och konferensveckan DMA arrangeras i år.

Men redan nu har alltså byråerna börjat få besked om eventuella vinster.

Mecka kommer att vinna antingen brons, silver eller guld i kategorin ”Product manufacturing and distribution” för sin Guldnyckelvinnande kampanj för Nexans, där en kokosnöt fick illustrera lättskalade kablar.

Även förra året var Mecka en av vinnarna i Echo Awards.

– Det här är jätteroligt. Det är ändå 50 länder med och tävlar och det är en hård bedömning. Det krävs inte bara strategisk och kreativ höjd, utan det är också höga krav på effekt, säger Anders Kåpe, projektledare på Mecka.

Enligt Swedma har även TBWA, Mecka, Smicker, Volontaire och Ester chans att vinna i Echo Awards.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Echo AwardsSwedma

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.