Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

”Man får hålla isär rollerna”

Publicerad: 28 Mars 2011, 08:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Fyra frågor till Johan Nordenström, som blir affärsutvecklingschef på sin mammas byrå Kaplan RM.


Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Kaplan RM, en relationsmarknadsföringsbyrå som omsätter 45 miljoner kronor, stärker upp ledningen med en värvning från finansbranschen.

Johan Nordenström blir Kaplan RM:s nye affärsutvecklingschef.

Förutom sina meriter från Merrill Lynch och riskkapitalfonderna Adams Street Partners samt CapMan är han son till grundaren Marianne Kaplan.

– Jag är uppvuxen med bolaget eftersom min mor har startat det. Jag har även suttit med i styrelsen under en tid, men att jag nu engagerar mig operativt är nytt, säger Johan Nordenström till dagensmedia.se.

Hur blir det att ha mamma som chef?

– Det är en relevant fråga. Man får hålla isär familjerollen och den professionella rollen. Men jag har jobbat med min mor i styrelsen och vet hur det är och att det funkar.

Varför vill du jobba operativt i Kaplan RM nu?

– Jag kommer från en bakgrund på Handels och inom finansspåret. När man ser ett bolag med stora möjligheter känns det väldigt spännande för mig att gå in och tillsammans med de anställda försöka bygga vidare och göra något ännu större.

Ska du ta över firman i framtiden?

– Det är en fråga för styrelsen att avgöra vem som är bästa lämpad att leda företaget.

Hur gick det för er på Guldnyckeln?

– Vi fick guld i lojalitetskategorin för Apoteket och Apoplus och ett silver för Åhléns i resultat & analyspriset. Det känns jättekul då vi fokuserar väldigt mycket på lojalitetsbiten och analys.

Johan Nordenström är, enligt egen uppgift, i dagsläget inte delägare i Kaplan RM.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.