Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

Lidl i samarbete med Tekniska museet

Experiment från Tekniska museets tar plats på Lidls mjölkpaket.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 10 September 2015, 06:51
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:52

Ämnen i artikeln:

Lidl

Baksidan av mjölkpaketet är klassisk marknadsföringskanal för att nå ut till Sveriges frukostbord. Nu inleder Lidl ett samarbete med Tekniska museet som innebär att museet ska publicera olika experiment för barn på mjölkförpackningarna från Lidls egna mejerivarumärke Ängens.

Experimenten kommer också att publiceras på Tekniska museets Youtube-kanal där barn kan ladda upp sina egna filmklipp.

– Vi är jätteglada att få chans att nå ut så brett i hela landet. Vi vill väcka nyfikenheten för teknik och experiment hos barn redan vid frukostbordet, säger Anki Rundgren, Kommunikationschef på Tekniska museet, i ett pressmeddelande.

Samarbetet pågår under hela hösten. Bakom den grafiska designen av experimenten på förpackningarna står reklam- och designbyrån Adplant.

Ämnen i artikeln:

Lidl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.