Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Lidl i samarbete med Tekniska museet

Publicerad: 10 September 2015, 06:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Experiment från Tekniska museets tar plats på Lidls mjölkpaket.


Ämnen i artikeln:

Lidl

Baksidan av mjölkpaketet är klassisk marknadsföringskanal för att nå ut till Sveriges frukostbord. Nu inleder Lidl ett samarbete med Tekniska museet som innebär att museet ska publicera olika experiment för barn på mjölkförpackningarna från Lidls egna mejerivarumärke Ängens.

Experimenten kommer också att publiceras på Tekniska museets Youtube-kanal där barn kan ladda upp sina egna filmklipp.

– Vi är jätteglada att få chans att nå ut så brett i hela landet. Vi vill väcka nyfikenheten för teknik och experiment hos barn redan vid frukostbordet, säger Anki Rundgren, Kommunikationschef på Tekniska museet, i ett pressmeddelande.

Samarbetet pågår under hela hösten. Bakom den grafiska designen av experimenten på förpackningarna står reklam- och designbyrån Adplant.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Lidl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev