Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

Konsumentverket kritiserar Raoul Wallenbergskolan

Friskolan Raoul Wallenbergskolan får kritik för att vid minst två tillfällen ha skickat direktadresserad reklam till barn under 16 år.

Dante Thomsen


Publicerad: 02 Mars 2015, 12:58
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:11

Ämnen i artikeln:

Konsumentverket

Konsumentverket har fått in två anmälningar gällande den aktuella reklamen och nu ger myndigheten Raoul Wallenbergskolan bassning.

Anledningen är att det strider mot god marknadsföringssed att direktadressera reklam till barn under 16 år.

Konsumentverket har nu ombett Raoul Wallenbergskolan att yttra sig om kritiken innan myndigheten tar ställning till om ytterligare åtgärder ska vidtas.

Senast den 9 mars ska skolan ha lämnat in sitt yttrande till KO.

Ämnen i artikeln:

Konsumentverket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.