Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Konsumentverket kritiserar Raoul Wallenbergskolan

Publicerad: 2 Mars 2015, 12:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Friskolan Raoul Wallenbergskolan får kritik för att vid minst två tillfällen ha skickat direktadresserad reklam till barn under 16 år.


Ämnen i artikeln:

Konsumentverket

Konsumentverket har fått in två anmälningar gällande den aktuella reklamen och nu ger myndigheten Raoul Wallenbergskolan bassning.

Anledningen är att det strider mot god marknadsföringssed att direktadressera reklam till barn under 16 år.

Konsumentverket har nu ombett Raoul Wallenbergskolan att yttra sig om kritiken innan myndigheten tar ställning till om ytterligare åtgärder ska vidtas.

Senast den 9 mars ska skolan ha lämnat in sitt yttrande till KO.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Konsumentverket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev