Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Kaplan ska marknadsföra Circle K

Publicerad: 13 Oktober 2015, 11:48
Uppdaterad: 16 Februari 2016, 12:34

Loyalty Management företaget Kaplan ska axla ansvaret för Circle K:s marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

Circle KStatoilKaplan

I slutet av september annonserade Statoil Fuel & Retail att de kommer genomföra ett globalt namnbyte till Circle K. Namnbytet beror på att den kanadensiska ägaren Couche-Tard bara har rätt till namnet Statoil till och med 2021.

Som Dagens Media tidigare skrivit så kommer SMFB axla uppdraget som global byrå åt företaget.

Och nu står det klart att även Kaplan fortsätter ett samarbete med Statoil Fuel & Retail för att arbeta med det nya varumärket.

– Det känns väldigt kul och spännande att få vara en del av lanseringen av Circle K, säger Johan Nordenström som är vd för Kaplan till Dagens Media.

Han fortsätter:

– Vi ser en stor möjlighet i att kunna vara med i Statoils resa med detta nya varumärke som naturligen kommer behöva utvecklas, tydliggöras och laddas på den Europeiska marknaden. En betydande andel av Statoils redan existerande kunder är med i lojalitetsprogrammet Statoil EXTRA och de är en mycket bra målgrupp och kanal för att kommunicera runt det nya varumärket Circle K.

Satsningen på lojalitetsprogrammet, som innefattar sju länder, är ett led i Statoils strävan att skapa en datadriven och individanpassad kunddialog i världsklass.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Circle KStatoilKaplan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev