Få hela storyn
Starta din prenumeration
Direktmarknadsföring
Publicerad: 31 januari 2014, 06:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:49
Med ny teknik kan Ica följa sina kunders rörelser i butiken. Därmed ska matjätten kunna skicka riktad reklam om olika produkter direkt till kundernas mobil.
Ämnen i artikeln:
ICADet är Dagens Industri som rapporterar om Icas nya reklamlösning.
– Allt vi gör, gör vi för att det ska bli bättre för kunderna, säger Icas marknadsdirektör Håkan Sjöstrand till Dagens Industri.
Tekniken bygger på blåtandsteknologi och gör exempelvis att kunder kan få ett sms om extrapris på tändvätska när hen tittar på korvar.
Håkan Sjöstrand poängterar dock för DI att utgångspunkten är att kunden själv ska få bestämma om hen vill få reklam och meddelanden när de handlar.
Dante Thomsen
Ämnen i artikeln:
ICA